Innehåll

Erotiska noveller publicerade av Mikael, ungkarl och levnadskonstnär. Jobbar på en internationell arkitektbyrå i Lissabon och bor 3 mil därifrån i Cascais med utsikt över en vik med segelbåtar året om. Är relativt nyskild och har vuxna barn på annat håll.

måndag 26 januari 2015

Mel, honung och massage

Dagen D är äntligen inne. Jag styrker mig med en kall öl och tar fram mobilen. Med darrande fingrar slår jag numret och hör signalerna gå fram.

– Mel Massagem, svarar en sensuell kvinnoröst.
– Massagem? Completo? säger jag staplande på portugisiska. Jag känner mig ytterst spänd men också upptänd. Det här samtalet har jag länge förberett mig för. Efter skilsmässan beslöt jag mig att leva det glada ungkarlslivet ett tag.
– Sim, svarar kvinnan som en jakande bekräftelse på att hon kan erbjuda allt. Uma hora, ou meia hora?
– Uma e meia hora, svarar jag snabbt. En och en halv timme. Jag vill ha mycket tid, eftersom jag har tänkt meditera under den inledande massagen, koppla av och glömma bort vardagen.
– I morgon klockan fyra? fortsätter kvinnan.
– Sim, svarar jag snabbt, innan jag hinner ångra mig och får adressuppgifterna.

Jag känner mig väldigt ung igen och rodnar, när jag tänker på vad jag har satt igång. Sexmassage med en mörk, kurvig skönhet på en onsdageftermiddag i centrum av Lissabon! Hemliga drömmar är till att förverkligas eller hur? TV-sändningarna med den underbara Mariah Carey har fått mig att drömma om latinos med breda bröst och vackra leenden. Och flytten till Lissabon har verkligen öppnat mina ögon för de mörka skönheterna.

Som ljushårig, kultiverad nordbo ger jag ibland intrycket av vara lite kylig. Men jag kokar inombords många gånger. Kassan i mercadon har de vackraste bruna ögon man kan tänka sig och ett underbart porlande skratt. Henne hade jag gärna bjudit på en romantisk middag, ifall hon inte hade haft sin João.

På kvällen söker jag fram bilder på Mel igen. Tipset om denna storbröstade, mörka vildkatta har jag fått av en kompis under ett sent restaurangbesök. Oss grabbar emellan bekänner denna utåt sett mycket pålitliga äkta man sina snedsprång.
Obelisk eller?
– Mel är het och diskret, svamlar kompisen i fyllan och villan. Upphetsande till tusen. Horor finns i varje gathörn, men Mel är en kvinna med stort K. Egentligen sysslar hon med vanlig massage men ibland gör hon undantag för att få ekonomin att gå ihop.

Jag vill fråga vad kompisens hustru tycker om den underbart upphetsande Mel men låter bli. Tackar bara för tipset. Mel är en svarthårig brasilianska som flyttat till Portugal för några år sen. Mels webbsida väcker mitt intresse trots torra fakta om olika behandlingsmetoder. Det är bilderna av vackra Mel och hennes massagebrits som får fantasin att flöda. Jag kan lätt mig naken på britsen och masserad av Mels fingrar med de rödlackade naglarna. En utbildad
massör som älskarinna är inte fy skam!

På onsdageftermiddag tar jag ledigt från jobbet på den internationella arkitektbyrån och beger mig iväg till mötet med Mel. Jag stiger av metron vid Rossio, går förbi några ståtliga byggnader tills jag kommer till Avenida da Liberdade. Jag korsar ett stort, öppet torg med en hög vit obelisk. Den får mig att tänka på en jättelik phallos som ståndaktigt strävar upp mot skyn.Obelisken kantas av manshöga statyer med mörka änglar och vita soldater, ett monument över portugisernas seger över spanjorerna år 1665. Jag småler. Det kommer nog att gå hett till nu också, när en eldig brasilianska blir belägrad av en atletisk svensk. Men slutresultatet kan bli betydligt njutningsfullare.    Fortsättning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar