Innehåll

Erotiska noveller publicerade av Mikael, ungkarl och levnadskonstnär. Jobbar på en internationell arkitektbyrå i Lissabon och bor 3 mil därifrån i Cascais med utsikt över en vik med segelbåtar året om. Är relativt nyskild och har vuxna barn på annat håll.

onsdag 4 februari 2015

Esmaraldas spådom

Jag brukar aldrig läsa horoskop i veckotidningarna. Jag brukar inte ens köpa veckotidningar, min ex-fru Helena brukade däremot prenumerera på dem.
Jag lever i nuet och vill inte oroa mig för framtiden. Inte heller vill jag titta tillbaka. Möjligen kan jag se på bilder från resor, men jag trivs inte i sällskap, där man bara diskuterar gamla minnen. Det stimulerar inte mig. Ibland kan jag dock fantisera lite om framtiden som nu när min livssituation är ovanligt öppen.
Jag har flyttat till Portugal, men jag har ingen aning om hur länge jag skall stanna här. Och var kommer jag att hitta min nästa livskamrat? Kommer hon från Portugal eller Sverige eller är hon kanske en kurvig, svarthårig brasilianska? När jag i somras fick höra om en spännande spådam Esmaralda, kände jag att jag ville pröva min lycka.
Esmeralda i musicalen Notre Dame de Paris / Ringaren från Notre Dam
Namnet Esmaralda påminner mig om en spådamen i boken/musikalen Notre Dame de Paris, som jag såg live för några år sen just i Paris.
Jag sänder ett mail med de vanliga frågorna om hälsa, kärlek, pengar, framtida boende och familj och satte in lite pengar på ett konto. Efter en vecka kommer Esmaraldas svar. Hon har hållit en seans för mig för att besvara mina frågor.
Esmaralda börjar med att berätta om min personlighet. Så detaljerat och så korrekt att jag blir imponerad. Det är både positiva och negativa saker. Som tur mest positiva. Men hur kan hon veta så mycket utan att ens ha sett mig?
Hälsan har varit bra, konstaterar Esmaralda och den kommer också att stå mig bi i framtiden. Det låter tryggt. Pengar kommer jag också att ha, inte ett överflöd men så mycket att jag ändå kan ha en guldkant på tillvaron. Det låter bra.
När det kom till familjefrågor ser allting  också bra ut. Helena kommer visserligen att så småningom lämna sin nya särbo, men det är ju hennes problem - inte mitt. Jag kommer att hitta en kärlek igen.
Esmaralda skriver: ”När du så småningom möter din  soulmate så kommer det att gå snabbt –  ni knyter snabbt an till varann  - ni har mycket att prata om – ni skrattar åt samma saker och jag ser passion och nyförälskelse som så småningom landar i en djup och bestående kärlek.
Redan i början av relationen vet du att det är rätt - ingen av er känner tvekan. Intresset är lika stort hos er båda och i detta möts ni. Det ser ut som om ni skulle träffas i vardagen – när du inte riktigt förväntar dig det. Det blir ögonkontakt - ett leende och ni börjar prata med varann

Det är ingen kvinna som du redan har träffat utan när ni möts så blir det för första gången.”      Fortsättning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar